Op til 5% brændstofbesparelse i forhold til tidligere Ecopia*
Brændstof er en af de største driftsomkostninger for flåder og tegner sig for 25-30 % af de samlede driftsomkostninger. Brændstoføkonomi og effektivitet er derfor blevet bydende nødvendigt for professionelle flådeejere ved især langturskørsel. 
Bridgestones svar på udfordringerne til disse kunder er en bred vifte af premium brændstofeffektive dæk til styrende aksler, trækdæk og trailerdæk: ECOPIA H-Steer 001, ECOPIA H-DRIVE 001 og ECOPIA H-TRAILER 001. Sammen de kan levere en reduktion på op til 5 %* i brændstofforbrug i forhold til den tidligere generation Ecopia dæk. 

Lavere rullemodstand ... 

Afhængigt af kørselsforhold stammer mellem 20 og 50% af brændstofforbruget fra rullemodstanden, som er den kraft, der skal overvindes for rotere dækket. Bridgestone har opnået en drastisk reduktion i rullemodstanden på det nye ECOPIA dækprogram i forhold til tidligere dæk. Uafhængige vejtests** viser, at ECOPIA H-STEER 001 og ECOPIA H-DRIVE 001 giver henholdsvis 18,9 % og 26,5 % lavere rullemodstand end de tidligere Ecopia-dæk, hvilket igen fører til 4,4 % lavere brændstofforbrug. 
Sammen med ECOPIA H-TRAILER 001 kan flådeejere med mange langture spare op til 5 %* brændstof med kombinationen af ECOPIA H-STEER 001, ECOPIA H-DRIVE 001 og ECOPIA H-TRAILER 001 i forhold til den tidligere Ecopia-serie.
 
... uden at gå på kompromis med trækkraft, greb på våd vej og kilometertal 

For at opnå disse fordele har Bridgestone anvendt sin unikke NanoPro-Tech™ teknologi, der reducerer den indre friktion mellem de forskellige dæklag. Derved falder energitabet i den øverste del af dækket, når dækket roterer. Det lavere energitab kan direkte oversættes som lavere rullemodstand - men uden at gå på kompromis på andre områder som trækkraft, vejgreb på våd vej og kilometertal. 
Rullemodstanden er også reduceret ved brug af en ny type sidevæg i ECOPIA H-STEER 001 og ECOPIA H-TRAILER 001, mens Low-energy mønster på ECOPIA H-DRIVE 001 giver mulighed for bedre styring af bevægelsen i slidbanen og dermed skabe mindre deformation. Da der er mindre deformation, reduceres slitagen på slidbane, og den deraf følgende reduktion i absorberet energi reducerer også dækkets rullemodstand.

- Med den optimale synergi mellem rullemodstand, kilometertal og levetid er Bridgestones nye Ecopia dæk det perfekte svar til flåder inden for langturskørsel, der ikke blot ønsker at reducere deres udgifter til brændstof men også deres samlede dækomkostninger pr. kilometer, siger Harald Van Ooteghem, der er Senior Manager Marketing Planning, Commercial Business Unit for Bridgestone Europe.

Bridgestones Ecopia produktprogram repræsenterer et gennembrud i forbedring af driftsøkonomien ved at bidrage til at spare brændstof og reducere CO2-udslippet uden at gå på kompromis med trafiksikkerhed og driftssikkerhed.

ECOPIA H-STEER 001, ECOPIA H-DRIVE 001 og ECOPIA H-TRAILER 001 anvender Bridgestones nye brugervenlige navnesystem: designet til at gøre dæknavne mere gennemskuelige og selvforklarende for de to vigtigste aspekter af korrekt dæktype: kørselsopgave (H for Highway) og akslen (Steer, Drive eller Trailer).

* Baseret på TÜV SÜD testresultater og interne tests, der sammenligner ECOPIA H-Steer 001, ECOPIA H-DRIVE 001 og ECOPIA H-TRAILER 001 med det tidligere Ecopia produktprogram (R249 Ecopia, M749 Ecopia og R109 Ecopia), i størrelser 315/70R22.5 og 385/55R22.5). TÜV SÜD Automotive GmbH er en del af den højt respekterede internationale tekniske serviceorganisation TÜV SÜD Group.

** Baseret på TÜV SÜD testresultater på dækstørrelse 315/70R22.5.

Related Tyres