Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Vi bruger også cookies til at huske dine indstillinger og indsamle web-statistik. Hvis du accepterer uden at ændre dine indstillinger, vil vi antage, at du ønsker at modtage alle cookies på denne hjemmeside. Du kan naturligvis altid ændre dine cookie-indstillinger på et senere tidspunkt.

Nyheder


Oplev vejgreb som du kun har fantaseret om

07 januar 2016

Valentino Rossi

Det nye Bridgestone Battlax Hypersport S21 dæk, der er designet og udviklet til de ypperste supersports-cykler, giver rendyrket køreglæde under alle forhold – uden at gå på kompromis med hverken sikkerhed eller performance.

Carsten Mortensen, MC Product Manager hos Bridgestone Danmark udtaler: ”Bridgestone har udviklet et dæk, som giver køreren det bedste, som moderne superbikes kan tilbyde. Vores nye Battlax S21 dæk fastholder det høje niveau af vådvejsegenskaber og øger samtidig stabiliteten og kurveegenskaberne.”



Forbedret tørvejs-performance
Battlax S21 er udviklet ved hjælp af velafprøvede såvel som helt nye teknologier – teknologier, der blandt andet baserer sig på erfaringerne fra MotoGP™. Bridgestone’s ingeniører har taget udgangspunkt i det fantastiske vådvejsgreb fra S20 EVO og kombineret det med nye, innovative teknologier for at forbedre tørperformance og øge kilometerydelsen. Samtidig er dækkets stabilitet, håndterbarhed og kurvekørsel blevet opgraderet gennem et modificeret mønsterdesign, som øger mønsterstivheden og øger kontaktfladen.

Hurtigere styrerespons og mere grip
Fordækket er designet med en spidsere profil for hurtigere styrerespons og præcision gennem kurver, uden at miste den neutrale følelse, som kendetegner Bridgestone’s radialdæk. Den spidsere profil giver sammen med en 3-lags compound og stivere kanttrådsfyldning bedre egendæmpning og stabilitet.

I modsætning til fordækket har bagdækket en fladere profil. Sammen med en revideret karkassekonstruktion og mønsterdesign giver det en forbedret kontaktflade og øget stabilitet. Kilometerydelsen er kraftigt forbedret gennem mindre bevægelse i kontaktfladen, som reducerer sliddet.

Både for- og bagdæk er blevet udstyret med en ny skuldercompound med en gummiblanding udviklet på molekylært niveau. Den ny skuldercompound har en større kontaktflade under belastning, og resultatet er mere grip, større tillid og hurtigere kurvehastighed både på våd og tør asfalt.

Ny Ultimate-Eye teknologi visualiserer dækkets opførsel
Battlax S21 er det første MC-dæk, som er udviklet med Bridgestone’s nyeste Ultimate-Eye (U-EYE) teknologi. U-EYE visualiser kontaktfladen og dækkets opførsel under forskellige hastigheder og belastninger, analyserer trædefladen og beregner den optimale kombination af gummiblanding, mønsterdesign, konstruktion og profil.

Hurtigere kurvehastighed
Det nye Battlax S21 er blevet testet på bane under tørre og våde forhold. Sammenligningstest mellem S20 EVO og S21 viser større stabilitet på S21’eren, hvilket tillader markant højere indgangshastigheder samtidig med, at man kan holde en mere præcis linje. S21’eren har med sin større kontaktflade en hurtigere acceleration ud af svinget og en 2% hurtigere omgangstid – svarende til ca. 2,5 sekunder på en 2 minutters omgang. Sidst – men ikke helt uvæsentligt – byder den nye konstruktion på hele 36 % højere kilometerydelse end S20 EVO!

Battlax er på hylderne nu
Battlax Hypersport S21 er klar til levering i 4 fordæk- og 6 bagdækstørrelser fra januar 2016. Line-up er fuldt indfaset i marts 2016.

”Bridgestone har udviklet et dæk, som giver køreren det bedste, som moderne superbikes kan tilbyde. Vores nye Battlax S21 dæk fastholder det høje niveau af vådvejsegenskaber og øger samtidig stabiliteten og kurveegenskaberne.”