Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Vi bruger også cookies til at huske dine indstillinger og indsamle web-statistik. Hvis du accepterer uden at ændre dine indstillinger, vil vi antage, at du ønsker at modtage alle cookies på denne hjemmeside. Du kan naturligvis altid ændre dine cookie-indstillinger på et senere tidspunkt.

Nyheder


Bridgestone lancerer Exedra Max motorcykel touringdæk

07 februar 2013

Valentino Rossi

Bridgestone Europe introducerer Exedra Max, touring dækket til de tunge langturscykler.

Dækket kommer både med radial og diagonal opbygning med 21 dimensioner til forhjul og 20 dimensioner til baghjul, Exedra Max vil løbende erstatte den nuværende Exedra line-up i Europa.

Udviklingen af Exedra Max bygger på de stærke kvaliteter, som kendetegner det eksisterende Exedra program. Bridgestone har videreudviklet og forbedret på fire væsentlige præstationsområder: slidstyrke, stabilitet ved ligeud kørsel, handling, samt vejgreb på tør og våd vej. Resultatet er et dæk, der indbyder til lange ture på de store tunge ”cruise” maskiner.

“Bridgestone har mange års erfaring med touringdæk. Denne knowhow er anvendt i det nye Exedra Max til at skabe en basiskonstruktion, der leverer ultimativ komfort på alle typer ”cruise” maskiner”, siger Vincent Van Houtte, Senior Manager Motorcycle Tyre Products, Bridgestone Europe.

Opbygning og compound optimeret til hver enkel dimension

Exedra Max introduceres med en omfattende line-up af dimensioner, der passer langt de fleste tunge cruisers på de europæiske veje. De avancerede compounds er individuelt tilpasset hver enkelt dimension, så præstationer og levetid optimeres for alle modeller.

Omfattende test og udviklingsarbejde, på et bredt udsnit af verdens forskelligartede veje, har givet Exedra Max et slidbane mønster, der har enestående stabilitet og pålidelig respons. Der er optimeret med henblik på reduceret støjudvikling samt behagelig, komfortabel og økonomisk kørsel.

Det spejlvendte V-formede rille-design (a) hjælper til at reducere slitage, mens vejgreb maksimeres under alle forhold. De sekundære rillers position på begge dæk (b) er designet til at forstærke lineær handling samt stabilitet, selv ved nedbremsning under maksimum last. På fordækket giver den centrale rille (c) bedre greb på våd vej samt en forbedret kontaktfølelse med underlaget. Bagdækket har en markant central ribbe (d) med reducerede riller samt en bred kontaktflade, for forøget trækkraft og større slidstyrke.

Bred karkasseform giver perfekt ”cruising” komfort

Retningsstabilitet er altafgørende for langturs “cruising”. Bridgestone har udviklet Exedra Max bagdæk med en særlig bred karkasseform for at give stabilitet og komfort på lige vej. Med dens 5-zone inddelte slidbane compound opnås maksimal trækkraft ved alle vinkler og Exedra Max giver derfor fremragende greb samt stabilitet i sving og gør det let at holde den ønskede linje.

Bridgestone har mange års erfaring med touringdæk. Denne knowhow er anvendt i det nye Exedra Max til at skabe en basiskonstruktion, der leverer ultimativ komfort på alle typer ”cruise” maskiner.