Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Vi bruger også cookies til at huske dine indstillinger og indsamle web-statistik. Hvis du accepterer uden at ændre dine indstillinger, vil vi antage, at du ønsker at modtage alle cookies på denne hjemmeside. Du kan naturligvis altid ændre dine cookie-indstillinger på et senere tidspunkt.

Dækanmeldelse

Battlax R10 leverer enestående præstation

01 juni 2012

Valentino Rossi

Bridgestones flagskib, dækket Battlax Racing R10, imponerer PB's eksperter med sin hurtighed, greb og smidighed under Trackday-test 2012 for 1000 cc sportsmotorcykler.

Blyton Park nær Gainsborough i England leverede den perfekte kulisse til PB's omfattende 2012 Trackday-dæktest for 1000 cc sportsmotorcykler. Den nyasfalterede 2,5 km lange bane bød på en lang strækning, hvor man kunne nå utrolige 250 km/t, sammen med de sædvanlige undulationer, tekniske chikaner, hårde bremsearealer, sving med dyb oprunding og masser af afstrømning for virkelig sætte sortimentet af topdæk gennem vridemaskinen.

Et par 2012 Suzuki GSX-R1000 blev valgt til testene primært på grund af deres mangel på elektroniske hjælpemidler og effektlevering. Som sådan er GSX-R1000 en god repræsentation for en typisk 1000 cc sportsmotorcykel til brug på vej, og køres af personer som Bruce Dunn og Emma Franklin. Motorcyklen giver en god repræsentation af den sande betydning af præstation, der er tilladt på vejene.

Begge motorcyklister blev overvældet af Battlax Racing R10's hastighed, smidighed, greb i sving og allround præstation på banen.

Bruce Dunn: "R10'erne præsterer absolut glimrende. De leverer total stabilitet, greb og feedback. Fra en løbskørers synspunkt leverer disse dæk så gode præstationer, at de kan fungere som lidt af en redningsmekanisme, fordi du kan slippe af sted med at bremse dybt inde i sving, eller ændre linie i sidste øjeblik uden at blive straffet for det. Den måde, de skifter retning på, er formentlig en af ​​de mest imponerende egenskaber. Det er ret overvældende. Du får de ægte præstationer fra løbsdæk uden at gå på kompromis med stabilitet."

Emma Franklin: "Disse føles præcis, som jeg forventer løbsdæk skal føles. Disse Bridgestone gør utrolige ting for denne Suzukis håndtering. De får motorcyklen til at føles som den er på tæerne, primet og klar til at rykke. De drejer hurtigst af alle dæk her; rent faktisk overraskede de mig, fordi de ikke kræver særlig meget input at få over. Jeg kunne ganske enkelt flyve gennem chikanen på disse dæk. Hvis jeg ønskede et sæt dæk udelukkende til banekørsel, ville det være disse."

R10'erne kom virkelig til deres ret, men ved 'Ump'et', kræver højre-venstre manøvren en masse fysisk input for at flytte den store Suzuki fra højre knæ til det venstre. Faktisk var R10'erne klart de hurtigste gennem chikanen, hvilket viser dækkets utrolige adræthed og styreegenskaber. Selv i ved retningsændringer i høj fart såsom i "Port Froid", 160 km/t chikanen, sikrede R10'ernes reaktivitet og lineære styreegenskaber imponerende tider på hver omgang.

PB's endelige evaluering? "R10'erne præsterer på en totalt velafbalanceret, betryggende måde. Fremragende dæk, anbefales på det kraftigste."

Testresultaterne bekræfter Bridgestones egne FoU-data og demonstrerer dækkets fremragende vejgreb under acceleration og stabil håndtering under hård opbremsning takket være sin revolutionerende 3D​​ mikroriller med mange vinkler. Dækkets bløde karkassekonstruktion og forbindelser giver på den anden side hurtige opvarmningstider og god fremdrift under betingelser, som ikke er optimale.

Resumé af artiklen "2012’s best sticky hoops", offentliggjort i Performance Bikes Magazine, juni 2012-udgaven.

R10'erne præsterer på en totalt velafbalanceret, betryggende måde. Fremragende dæk, anbefales på det kraftigste.