Teknologier

Teknologier

3D CTDM (Optimeret dækdesign)

3D CTDM - 3D COMPREHENSIVE TYRE DESIGN METHOD

3D-udviklingsmetoden er Bridgestones automatiserede dækdesignteknologi: Et avanceret program, der omfatter dynamiske 3D-simuleringer og analyse af alle aspekter af dækkenes præstationer. Design af fordæk er maksimering af stabilitet ved høj hastighed og minimering af vibrationer vigtigt, mens design af bagdæk er udviklet med højere negative ratio (mere gummi/mindre mønsterriller) for greb i sving og stabilitet. Dækprofiler designes med 3D-udviklingsmetoden til at give hurtigere og lettere køreegenskaber i snævre sving. Lateral stivhed er maksimeret for bedre greb, og lineær kontakttryk opretholdes ved alle nedlægningsvinkler for at optimere køreegenskaberne.



3LC (Stabilitet og kantgreb)

3-LAGS GUMMIBLANDING

Bridgestones avancerede 3-lags gummiblandingsteknologi. Gummiblandingen er hård i midten af slidbanen for at give dig bremsestabilitet, forudsigelige køreegenskaber og høj kilometerydelse. I skuldersektionen er gummiblandingen blød og klæbrig for at give maksimal greb i sving ... helt op til fuld nedlægningsvinkel.



5LC (Maksimal kraftoverførsel uanset nedlægningsvinkel)

5-LAGS GUMMIBLANDING

Denne 5-lags blandingsteknologi består af tre forskellige blandinger, der er udviklet eksklusivt af Bridgestones MotoGP-teknikere. Blandingen er hård i midten af slidbanen for ekstra stabilitet, forudsigelige køreegenskaber og høj kilometerydelse. En mellemhård blanding på skuldrene giver maksimal kraftoverførsel ved medium nedlægning for tidlig acceleration ud af sving. Og med med den super-klæbrige kant, kan du tage dybe nedlægningsvinkler med fuld tillid. Enestående teknologi til ekstraordinær kørsel!



CAP&BASE (Fremragende greb i hele dækkets levetid)

Med rødder i Bridgestones MotoGP-udvikling, giver den bløde udvendige (Cap)-blanding giver dig greb på højt niveau. Den indvendige (Base)-blanding er imidlertid hårdere, hvilket giver optimal dækstivhed. Denne hårdere blandning kommer ikke i kontakt med vejen - selv ikke når dækket er slidt ned.



DBC (Forbedret manøvredygtighed)

DUAL BELT CONSTRUCTION (DOBBELT BÆLTEKONSTRUKTION)

Battlax BT-012SS bagdæk er udviklet med en revolutionerende dobbelt bæltekonstruktion: et bælte på hver skulder oven på af ​​MBS-tråden. DBC giver dig fremragende greb i sving, manøvredygtighed og stødabsorbering, mens det "åbne" midterområde forbedrer den lineære stabilitet.



HTSPC (Bedre all-round køreegenskaber)

HTSPC - HIGH TENSILE SUPER PENETRATED CORD

Bridgestone er i øjeblikket den eneste fabrikant, der bruger 5 individuelle stålfibre i en MSB-tråd. Der laves åbent mellemrum mellem de 5 stålfibre, og de drejes i en gummibelægning, der sikrer ens og konstant spænding, og skaber et enestående kompromis mellem dækstivhed, fleksibilitet og stødabsorbering. Dæk med HTSPC forbedrer vejgrebet på vådt og tørt underlag, samt forbedrer køreegenskaberne på grund af ensartet kontakttryk. Den gummiisolerede tråde undgår oxidation, reducerer varmeudviklingen og giver dig mere jævnt slid og højere kilometerydelse.



MS-BELT (Bedre varmefordeling og mere stabilitet)

MONO SPIRAL BELT (MONO SPIRALBÆLTE)

Bridgestones gennemprøvede Mono Spiral Belt-konstruktion - en enkelt sammenhængende tråd af aramid eller stål løber langs hele dækkets omkreds - anvendes i alle Battlax radialbagdæk. Denne konstruktion sparer vægt, minimerer utilsigtet varmeopbygning, giver større stabilitet, bedre egendæmpning og ingen ulemper med overlappende lag i karkassen. Du får en hurtigere indstyrende cykel (pga. lettere hjul), et mere rundt dæk (færre afbalanceringsklodser) og mindre deformation af karkassen (holder formen ved høj fart/mere jævnt slid).



NanoPro-Tech™ (Bedre grip, højere kilometerydelse)

Bridgestones avancerede NanoPro-Tech™-teknologi optimerer dækkets ydeevne ved at styre samspillet mellem polymer, fyldmaterialer og andre gummikemikalier på et molekylært niveau. Dette bidrager til at reducere friktion, varme og slidbanedeformation under dækrotation, hvilket giver bedre mønstergreb og øget kilometerydelse.



OBF (Performance under alle vejrforhold)

SACT giver høj kilometerydelse i midten af dækket og grip i skuldersektionen, mens den underlæggende CAP/BASE teknologi forstærker mønsterstivheden for bedre vejgreb, egendæmpning og performance under alle vejrforhold.



RC POLYMER (Kraftigt forbedret vejkontakt)

RC Polymer-teknologi optimerer fordelingen af silica i gummiblandingen og forbedrer slidbanens fleksibilitet, hvilket giver større kontakt med vejens overflade - både under både varme og kolde forhold. Reduktionen i molekylær friktion forbedrer også rullemodstand og giver derfor bedre brændstoføkonomi.



SACT (Højere kilometerydelse)

SACT - STRAIGHT AND CORNERING TECHNOLOGY

Et andet resultat af Bridgestones intensive forskning og udvikling. SACT kombinerer to forskellige gummiblandinger i en konstruktion, som giver større slidstyrke til lange lige stræk og hverdagskørsel, plus aggressivt skuldergreb i sving. Endelig er der et dæk, der slides på den måde du kører. Skulderzone med maksimal kraftoverførsel/grip og en midtersektion med høj kilometerydelse. Det perfekte valg til sportsmotorcyklister, der søger høj kilometerydelse og værdi for pengene!



SACT + CAP&BASE (Ydeevne i al slags vejr)

SACT giver større kilometertal til den midterste slidbane og skuldergreb, mens det underliggende over- og inderlag (Cap & Base layer) forbedrer slidbanens stivhed for bedre greb, støddæmpning og ydeevne i al slags vejr.



SILICA RICH (Forbedret vejgreb i vådt og koldt føre)

SILICA RICH (TIL BAGDÆK)

Bridgestones Silica Rich gummiblanding giver bagdækket forbedret greb under våde forhold og lave temperaturer og giver lynhurtig opvarmning fra start. Desuden er blandingen varmestabil ved høje temperaturer og giver dækket bedre vejgreb gennem hele dækket levetid.



SILICA RICH EX (Sikker følelse med fordækket)

SILICA RICH EX (TIL FORDÆK)

Med et endnu højere indhold af silica, giver Silica Rich EX dit fordæk endnu bedre ydeevne på vådt underlag. Det er kombineret med en RC-polymer, der forbedrer silicavirkningen og forlænger dækkets levetid.



GP-BELT

Et nyt bælte tilføjes til den konventionelle MS BELT. Trykket er blevet udlignet til jordoverfladen. Ved at forstørre kontaktoverfladeområdet, er grebet under svingning blevet forbedret.



V-MS-BELT

Den variable mono spiral bælte konstruktion optimerer afstanden mellem HTSPC wire systemet og ændrer stivheden til det optimale over hele slidbanen.



3LC + Cap and Base

3LC giver større kilometertal til den midterste slidbane og skuldergreb, mens det underliggende over- og inderlag (Cap & Base layer) forbedrer slidbanens stivhed for bedre greb, støddæmpning og ydeevne i al slags vejr.